نام ونام خانوادگی: فریده عابد

تلفن: 05631309020

ایمیل: 

سوابق کاری: مسئول مدیریت اطلاعات سلامت ، کارشناس پذیرش

آخرین مدرک تحصیلی: کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت
شرح وظایف:

مدارک پزشکی با هدف ارائه خدمات به بیماران، پزشکان، مدیران بیمارستانها و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و حفظ مطلوب کیفیت خدمات درمانی وبهداشتی و حقوق بیماران و رعایت استانداردها با اهداف اختصاصی زیر از مهمترین بخشهای بیمارستانی بشمار می آید:

 

ایجاد یک سیستم کارآمد برای نگهداری پرونده کامل بیماران.

داشتن آمار عملیات تشخیصی و بالینی انجام شده و تجزیه و تحلیل و تفسیر آنها.

گردآوری اطلاعات علمی از پرونده ها و گزارش پزشکی آنها.

پاسخگویی به مکاتبات قانونی بمنظور کمک به مراجع قانونی در امر صدور احکام.

کمک به امر تصمیم گیری مدیریتی در توسعه امکانات و تجهیزات بخشها و ... با استفاد ه از آمار بیمار

 

بخش مدارک پزشکی شامل 4 واحد میباشد :1)امار 2)کدگذاری 3)بایگانی   4)پذیرش که شر ح وظایف هر واحد در زیر توضیح داده می شود.

شرح وظایف واحد کدگذاری:

1)رعایت قوانین و مقررات و ضوابط بیمارستان

2)کد گذاری تشخیص اولیه بر اساس کتاب ICD10

3)کد گذاری تشخیص نهایی بر اساس کتاب ICD10

4)کد گذاری علت خارجی بر اساس کتاب ICD10

5)کد گذاری علت زمینه ای فوت بر اساس کتاب ICD10

6)کدگذاری اقدامات و اعمال جراحی بر اساس کتاب ICD9CM

7)پاسخگویی به نامه های مراجع قانونی و ذیصلاح

       شرح وظایف واحد آمار:

       1)رعایت قوانین ومقررات وضوابط بیمارستان

      2 ) پیگیری وتهیه فرم های مورد نیاز واحد جهت جمع آوری اطلاعات آماری

     3) پیگیری و دریافت فرم های آماری تکمیل شده از تمام بخش های بیمارستان

    4 ) محاسبه و ارائه شاخص های آماری

5)ارائه آمار به اداره آمار دانشگاه به صورت ماهیانه

6)ارائه آمار ماهیانه وسالیانه از تمام فعالیت های بیمارستان

7) نگهداری سوابق فرم ها و گزارش ها طبق ضوابط مربوط

8)وارد کردن آمارهای جمع آوری شده از واحدهای مختلف به صورت روزانه در کامپیوتر در محیط  Excel

9) جمع بندی آمار بخشها در پایان ماه و ورود در سایت برنامه جامع آماری در قسمت فرم فعالیت بیمارستان.

10)گرفتن آمار مراجعین سرپایی از کلیه واحدها مثل آزمایشگاه،رادیولوژی،سی تی اسکن،اورژانس مامایی،درمانگاه تخصصی

و عمومی و....وارد کردن آمار در سایت برنامه آماری فرم مراجعین سرپائی

11) جمع آوری آمار اتاق عمل و ورودآماردرسایت مربوطه

12) پاسخگویی به ریاست و مدیریت و مسولین بخشهاو اماده کردن امارهای درخواستی

شرح وظایف واحد بایگانی:

1- رعایت قوانین و مقررات و ضوابط بیمارستان

2- تنظیم اوراق و حذف اوراق اضافی پرونده براساس ترتیب استاندارد

3- الصاق پوشه برای هر پرونده و ثبت شماره پرونده، نام و نام خانوادگی بیمار بر روی پوشه

4- تلاش جهت رعایت اصل محرمانگی اطلاعات با رعایت اصول واگذاری پرونده پزشکی

5- بایگانی صحیح پرونده پزشکی طبق دستورالعمل بایگانی(پرونده بیماران بستری بر طبق شماره دهی سریال و پرونده سرپایی بر اساس تاریخ پذیرش)

6- بازیابی و تحویل پرونده های پزشکی از بایگانی به درخواست کننده طبق قوانین و دستورالعمل تحویل پرونده پزشکی

7-پیگیری جهت بازگشت پرونده هایی که تحویل بخش ها داده شده است.

8- شمارش اوراق پرونده قبل از ارسال یا تحویل پرونده به درخواست کننده و چک آن در زمان تحویل گرفتن پرونده

9- پیش بینی فضای مورد نیاز بایگانی و اعلام به مسئول مربوطه

10- حصول اطمینان از سالم بودن سیستم اطفاء حریق در بایگانی

11- پاسخگویی به نامه های مراجع قانونی و ذیصلاح

12- مشخص نمودن پرونده هایی که زمان امحای آن فرا رسیده است مطابق با دستورالعمل استاندارد

13- کنترل نهایی پرونده های فایل شده و ارسال لیست پرونده های که به بایگانی نرسیده اند به مسئول مربوطه

کپی لینک کوتاه :